Χθες 14 Σεπτεμβρίου 2013 το Instituto Cervantes ενημέρωσε τους ενδιαφερομένους σχετικά
με τη νέα δομή των πτυχίων Β1 και Β2 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς.
Τα δύο πτυχία έχουν αλλάξει ριζικά και ο γνώμονας της αλλαγής ήταν η προσπάθεια
προσέγγισης των αντίστοιχων πτυχίων C1 και C1,
φυσικά με την ανάλογη προσαρμογή στο κάθε επίπεδο.
Η πρώτη και πολλή ενδιαφέρουσα αλλαγή
είναι η, επιτέλους, μείωση της βάσης στο 60%, οπότε έχουμε κάτι λιγότερο να μας
αγχώνει. Άλλο σημαντικό σημείο είναι πως εξαφανίζεται ή μάλλον μειώνεται
δραστικά η άμεση εξέταση γραμματικής. Στο Β1 η γραμματική εξετάζεται με 5 μόνο
ερωτήσεις μέσα από τις ασκήσεις κατανόησης κειμένου (comprension de lectura) και στο Β2, αν θυμάμαι καλά, με 10
ερωτήσεις σε μία άσκηση τύπου cloze.
Η κατανόηση κειμένου αλλάζει άρδην. Ως βάση έχει τους διαλόγους ανθρώπων και
ερωτήσεις πάνω σε αυτούς. Στο Β2 υπάρχει μόνο μία άσκηση παλαιού τύπου, δηλαδή
ένα κείμενο και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Εισάγεται μάλιστα και στα δύο
πτυχία η άσκηση με το κείμενο που του λείπουν φράσεις και οι υποψήφιοι πρέπει
να τις βάλουν στη σωστή θέση.
H έκθεση, κυρίως στο B1, αλλάζει ριζικά και νομίζω πως είναι
εμφανής η επιθυμία να υψώσουν τον πήχη. Στο Β1 λοιπόν καταργείται ο
τυφλοσούρτης του πρώτου μέρους (η γνωστή φόρμα με συμπλήρωση στοιχείων) και
αντικαθίσταται με μία κλασική έκθεση κυρίως αφήγησης. Η δεύτερη έκθεση μοιάζει
με αυτή του παλιού Β1, αλλά αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των λέξεων (130-
150). Αυτό που είναι καλό είναι πως δίνεται στον υποψήφιο βοηθητικό
σχεδιάγραμμα που πρέπει να ακολουθήσει. Για το Β2 το επίπεδο παραμένει σχεδόν
το ίδιο, οπότε θεωρώ άσκοπο να περιγράψω την εξέταση.
Η ακουστική εξέταση αποτελείται πλέον
από διαφορετικών τύπων ασκήσεις που σχεδόν όλες ή όλες (δε θυμάμαι καλά)
στηρίζονται σε διαλόγους η μικρούς μονολόγους διαφορετικών ατόμων και
ακολουθούν ερωτήσεις πάνω σ’ αυτά. Αυτό σημαίνει πως ό, τι θυμόμαστε από το auditivo των παλιών Β1 και Β2 το ξεχνάμε. Τέλος
το προφορικό αλλάζει επίσης ριζικά. Στο
Β1 ξεχνάμε historietas κτλ.
Υπάρχουν πλέον τρία βασικά μέρη: μονόλογος του υποψηφίου πάνω σε ένα θέμα (με
προετοιμάσια), περιγραφή μίας εικόνας και συζήτηση με τον εξεταστή γύρω από το
θέμα της εικόνας. Στο Β2 το μέρος που έκανε εντύπωση είναι το τελευταίο, το
οποίο στηρίζεται σε σχεδιάγραμμα ή γράφημα γύρω από το οποίο θα γίνεται
μονόλογος και κουβέντα με τον εξεταστή.
Γενικά νομίζω πως το νέα πτυχία
γίνονται λίγο πιο «επαγγελματικά». Η κυρία που τα παρουσίασε θεωρούσε πως με το
νέο σχεδιασμό όποιος βρίσκεται στο επίπεδο μπορεί να περάσει και χωρίς
προετοιμασία πάνω στο σχεδιασμό του πτυχίου, κάτι με το οποίο δε συμφωνώ. Τέλος
να πω πως στην αγορά έχει κυκλοφορήσει μόλις ένα βιβλίο με τον καινούργιο
σχεδιασμό που περιέχει δέκα τεστ. Για περισσότερες πληροφορίες:
No comments:
Post a Comment