Sunday, November 10, 2013



By Chris Nassis, The Papaeliou Schools, Level A' Senior
Topic: My Super Hero

My favourite super hero is the Black Night. He is brave, clever and very strong. The old time he was a scientist.
He has got a very long sword and a black shield. He rides his brave horse. He jas a mask and he puts on boots.
My super hero can fly and see in darkness, he can lift cars because he wants to save people from the bad guys. He listens very well and he becomes invisible but he can’t throw laser or fire.
Look! My super hero is flying in the sky and sees the city because he wants to save people from monsters and bad robots.

Saturday, October 19, 2013

Past Coninuous. Description in the Past VS Actions in the Past: Use Past Continuous for descriptions in the past and Simple Past for Narration in the Past.

Sunday, September 29, 2013

By Jimmy (Level: A' senior)

Topic: A strange dream.

Last night I saw a strange dream. Myself and my friend Antoni climbed a mountain. After five minutes we stopped for a brake. Then, I saw a cave and I said to Antoni: "Let's go in there". I was so scared in the darkness. Suddenly, we saw a cyclop and a mermaid who had lunch. We got out and we went to the village and said to the villagers what we saw. They didn't believe us so we went on the mountain and showed to them.

It was a really funny dream. Then, I woke up and ate my breakfast.

Sunday, September 15, 2013

Νέο στυλ και αέρας στα πτυχία ισπανικής γλώσσας Β1 (Inicial) και Β2 (Intermedio).


Χθες 14 Σεπτεμβρίου 2013 το Instituto Cervantes ενημέρωσε τους ενδιαφερομένους σχετικά με τη νέα δομή των πτυχίων Β1 και Β2 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς. Τα δύο πτυχία έχουν αλλάξει ριζικά και ο γνώμονας της αλλαγής ήταν η προσπάθεια προσέγγισης των αντίστοιχων πτυχίων C1 και C1, φυσικά με την ανάλογη προσαρμογή στο κάθε επίπεδο.

Η πρώτη και πολλή ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι η, επιτέλους, μείωση της βάσης στο 60%, οπότε έχουμε κάτι λιγότερο να μας αγχώνει. Άλλο σημαντικό σημείο είναι πως εξαφανίζεται ή μάλλον μειώνεται δραστικά η άμεση εξέταση γραμματικής. Στο Β1 η γραμματική εξετάζεται με 5 μόνο ερωτήσεις μέσα από τις ασκήσεις κατανόησης κειμένου (comprension de lectura) και στο Β2, αν θυμάμαι καλά, με 10 ερωτήσεις σε μία άσκηση τύπου cloze. Η κατανόηση κειμένου αλλάζει άρδην. Ως βάση έχει τους διαλόγους ανθρώπων και ερωτήσεις πάνω σε αυτούς. Στο Β2 υπάρχει μόνο μία άσκηση παλαιού τύπου, δηλαδή ένα κείμενο και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Εισάγεται μάλιστα και στα δύο πτυχία η άσκηση με το κείμενο που του λείπουν φράσεις και οι υποψήφιοι πρέπει να τις βάλουν στη σωστή θέση.

H έκθεση, κυρίως στο B1, αλλάζει ριζικά και νομίζω πως είναι εμφανής η επιθυμία να υψώσουν τον πήχη. Στο Β1 λοιπόν καταργείται ο τυφλοσούρτης του πρώτου μέρους (η γνωστή φόρμα με συμπλήρωση στοιχείων) και αντικαθίσταται με μία κλασική έκθεση κυρίως αφήγησης. Η δεύτερη έκθεση μοιάζει με αυτή του παλιού Β1, αλλά αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των λέξεων (130- 150). Αυτό που είναι καλό είναι πως δίνεται στον υποψήφιο βοηθητικό σχεδιάγραμμα που πρέπει να ακολουθήσει. Για το Β2 το επίπεδο παραμένει σχεδόν το ίδιο, οπότε  θεωρώ άσκοπο να περιγράψω  την εξέταση.


Η ακουστική εξέταση αποτελείται πλέον από διαφορετικών τύπων ασκήσεις που σχεδόν όλες ή όλες (δε θυμάμαι καλά) στηρίζονται σε διαλόγους η μικρούς μονολόγους διαφορετικών ατόμων και ακολουθούν ερωτήσεις πάνω σ’ αυτά. Αυτό σημαίνει πως ό, τι θυμόμαστε από το auditivo των παλιών Β1 και Β2 το ξεχνάμε. Τέλος το προφορικό  αλλάζει επίσης ριζικά. Στο Β1 ξεχνάμε historietas κτλ. Υπάρχουν πλέον τρία βασικά μέρη: μονόλογος του υποψηφίου πάνω σε ένα θέμα (με προετοιμάσια), περιγραφή μίας εικόνας και συζήτηση με τον εξεταστή γύρω από το θέμα της εικόνας. Στο Β2 το μέρος που έκανε εντύπωση είναι το τελευταίο, το οποίο στηρίζεται σε σχεδιάγραμμα ή γράφημα γύρω από το οποίο θα γίνεται μονόλογος και κουβέντα με τον εξεταστή. 


Γενικά νομίζω πως το νέα πτυχία γίνονται λίγο πιο «επαγγελματικά». Η κυρία που τα παρουσίασε θεωρούσε πως με το νέο σχεδιασμό όποιος βρίσκεται στο επίπεδο μπορεί να περάσει και χωρίς προετοιμασία πάνω στο σχεδιασμό του πτυχίου, κάτι με το οποίο δε συμφωνώ. Τέλος να πω πως στην αγορά έχει κυκλοφορήσει μόλις ένα βιβλίο με τον καινούργιο σχεδιασμό που περιέχει δέκα τεστ. Για περισσότερες πληροφορίες:

Tuesday, July 2, 2013

Η χρήση τραγουδιών ή επιλεγμένων βίντεο στη διδασκαλία ξένων γλωσσών



Η παραδοσιακή διδασκαλία μίας ξένης γλώσσας συνήθως χωρίζεται σε αυτό που ονομάζουμε grammar, vocabulary, writing, speaking και reading comprehension. Αυτό είναι απαραίτητο αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί (κυρίως στα παιδιά μικρών επιπέδων) ένα πρόβλημα: τα παιδιά δεν αντιλαμβλάνονται πως για την παραγωγή λόγου πρέπει να συνδυάσουν όλα τα παραπάνω (και ειδικά τα grammar, vocabulary και speaking). Έτσι, παρατήρησα πως όταν προκαλούσα ένα μαθητή να γράψει μία πρόταση με μία καινούργια λέξη εκείνος επικεντρωνόταν στη χρήση της λέξης ξεχνώντας, για παράδειγμα, πως η πρότασή του έχει και ρήμα που πρέπει να προσαρμόσει στο σωστό χρόνο. Απομόνωνε δηλαδή το vocabulary και ξεχνούσε όλα τα άλλα. Για το λόγο αυτό προσπάθησα να σχεδιάζω μία άσκηση ή σειρά ασκήσεων που συνεχώς να υπενθυμίζει στο μαθητή πως η παραγωγή λόγου απαιτεί τον ορθό συνδυασμό όλων των παραπάνω συνιστωσών του. Για το λόγο αυτό επιστράτευσα τα τραγούδια ή κάποια μικρά επιλεγμένα βίντεο.

Η άσκηση αυτή (που μου αρέσει πολύ να αποκαλώ "άσκηση πολλαπλών δεξιοτήτων") ξεκινάει με την επιλογή του σωστού τραγουδιού, ενός τραγουδιού που θα προσφέρει τη δυνατότητα ανάλυσης σε επίπεδο λεξικό, γραμματικό, φυσικά θα περιέχει νοήματα προς συζήτηση και θα ταιριάζει στην προσωπικότητα του μαθητή. Πρέπει επίσης να τονισθεί ότι δεν ολοκληρώνεται σε μία μέρα αλλά απαιτεί (κατά προσέγγιση) τέσσερα μαθήματα και διάρκεια, το πολύ, 15 λεπτά. Απ' τη στιγμή που το τραγούδι βρεθεί, η δραστηριότητα αρχίζει και ολοκληρώνεται στα ακόλουθα στάδια (κάθε στάδιο πρέπει να ολοκληρώνεται σε ένα μάθημα):

Στάδιο 1: Την πρώτη μέρα γίνεται η πρώτη ανάγνωση και συζήτηση γύρω από τα νοήματα του τραγουδιού. Ο μαθητής ενθαρρύνεται μέσω ερωτήσεων να περιγράψει τι λέει ή τι νομίζει ότι λέει το τραγούδι (speaking activity). Tαυτόχρονα γίνεται ανάλυση των λέξεων που δε γνωρίζει (vocabulary activity). Μετά το πέρας της πρώτης μέρας, ο μαθητής καλείται να γράψει μία παράγραφο για το νόημα του τραγουδιού (writing activity) sthn οποία θα πρέπει να χρησιμοποιήσει 5 έως 10 από τηις καινούργιες λέξεις.

Στάδιο 2: Τη δεύτερη μέρα της άσκησης ο μαθητής παραδίδει την πρώτη του εργασία αφού περιγράψει ξανά με λίγα λόγια τι πραγματεύεται το τραγούδι ή βίντεο. Στη συνέχεια φτιάχνουμε ένα πλάνο που θα οδηγήσει στην παραγωγή ενός μεγαλύτερου κειμένου (project). To πλάνο πρέπει να στηρίζεται σε συγκεκριμένες φράσεις του τραγουδιού ώστε να δικαιολογούνται τα επιχειρήματα και η οπτική μας. Σε μεγαλύτερα επίπεδα γίνεται και ανάλυση του ύφους ή των συγγραφικών- ποιητικών τεχνασμάτων (stylistic devices). H επόμενη άσκηση είναι μία πρώτη εκδοχή του τελικού κειμένου (τουλάχιστον 4 παράγραφοι).

Στάδιο 3: Την τρίτη μέρα ο μαθητής ξεκινάει με προφορική ανάλυση του τραγουδιού και μετά καλείται να διορθώσει μόνος του τα λάθη του και να παρατηρήσει τι έχει πάει λάθος στις γραμματικές και συντακτικές δομές του. Για το επόμενο στάδιο θα πρέπει να παραδώσει την τελική μορφή του κειμένου του και να παρουσιάσει on camera την ανάλυση του τραγουδιού του, σα να βρίσκεται σε μία τηλεοπτική εκπομπή.

Στάδιο 4: Την τέταρτη μέρα ο μαθητής παραδίδει το τελικό του κείμενο και στη συνέχεια υποδύεται κάποιον ειδικό σε ένα studio που αναλύει το τραγούδι και παραθέτει τους προβληματισμούς του. Ο δάσκαλος μπορεί να παίξει το ρόλο του δημοσιογράφου κάνοντας ερωτήσεις. Στο τέλος το βίντεο παραδίδεται στο μαθητή ο οποίος την επομένη φορά θα πρέπει να το έχει απομαγνητοφωνήσει και να έχει διορθώσει τα λάθη του.

Τα αποτελέσματα αυτής της άσκησης είναι εξαιρετικά. Δίνουν στο μαθητή την αίσθηση πως δημιουργεί (και έτσι είναι) και τον αναγκάζει να επιστρατεύσει όλες του τις γλωσσικές ικανότητες χωρίς να τις απομονώνει ή να τις διαχωρίζει. Επιπλέον τον μετατρέπει (τουλάχιστον δύο φορές) σε διορθωτή του εαυτού του. Μέσω αυτής της δραστηριότητας ο μαθητής εξασκεί: την προφορική ικανότητα, την συγγραφική ικανότητα, το λεξιλόγιο, τη γραμματική και την ικανότητα αυτοδιόρθωσής του. Ένα δείγμα του αποτελέσματος μπορείτε να δείτε στα ακόλουθα links: http://charitosgiannisstudents.blogspot.gr/search?q=Bitros

http://charitosgiannisstudents.blogspot.gr/search?q=Bitrou

Δοκιμάστε το.......